Här har vi samlat vanliga frågor om Mitronic och våra tjänster.
Mac
Om du installerar TeamViewer på en Macdator, tex från vår Support Online, behöver du göra inställningar på den så att programmet kan komma åt datorns resurser.
Öppna Systeminställningar
Öppna Säkerhet och Integritet
Klicka på hänglåset nere till vänster
Välj Hjälpmedel i listan och markera TeamViewer och/eller TeamViewer QuickSupport
Välj Full skivtillgång i listan och markera TeamViewer och/eller TeamViewer QuickSupport
Välj Skärminspelning i listan och markera TeamViewer och/eller TeamViewer QuickSupport
Klicka på låset igen och stäng Säkerhet och integritet
Support och drift
Om du installerar TeamViewer på en Macdator, tex från vår Support Online, behöver du göra inställningar på den så att programmet kan komma åt datorns resurser.
Öppna Systeminställningar
Öppna Säkerhet och Integritet
Klicka på hänglåset nere till vänster
Välj Hjälpmedel i listan och markera TeamViewer och/eller TeamViewer QuickSupport
Välj Full skivtillgång i listan och markera TeamViewer och/eller TeamViewer QuickSupport
Välj Skärminspelning i listan och markera TeamViewer och/eller TeamViewer QuickSupport
Klicka på låset igen och stäng Säkerhet och integritet
Du kan ansluta till din mailbox i Office365 från dator, mobil, platta eller webbklienten.
Här finns en guide som beskriver hur du gör: LÄNK
Ja, vi levererar de flesta av våra tjänster till kunder oavsett var ni finns i Sverige. Vår leverans utgår från Stenungsund, strax norr om Göteborg, och i samarbete med lokala leverantörer har vi en personig lokal och skalbar leverans.
Vi hjälper till med allt IT-relaterat som ni behöver till ert företag och då givetvis till en fast månadskostnad om ni föredrar det.
Nätverk, datorer, mail, dokumentlagring, säkerhet, servrar och användarsupport är tjänster som vi kan leverera. Varje tjänst omfattar en specifik del av din IT-miljö. Kontakta oss så tar vi tillsammans fram vilka ni behöver och vad de kostar.