Avtal
Om inte annat avtalats gäller följande villkor samt därefter Avtal 90 för avtal tecknade med Mitronic IT Services AB eller våra partnerbolag.
Avtalets innehåll och villkor anges i den Orderbekräftelse vi lämnat och du bekräftar avtalet genom att betala tillhörande fakturor.
Avtalstid
Du tecknar avtal på 3, 6 eller 12 månader som sedan förlängs automatiskt med den valda faktureringsperioden.
Faktureringsperiod
Vi tillämpar 12, 6, 3 eller 1 månads period vid avtalsfakturering och avtalet förlängs automatiskt med en ny period om det inte sagts upp minst tre månader innan avtalet gått ut.
Försäkring
Som kund ansvarar du för att hyrd utrustning hålls försäkrad till sitt fulla värde.
Uppsägning eller minskning
Om du inte längre vill ha kvar tjänsten eller vill minska antalet omfånget meddelar du oss via mail till support@mitronic.se.
Vid avslut eller minskning görs en slutavräkning av leveransen och ofakturerad förbrukning samt kvarvarande period av återförsålda tjänster faktureras efter avslut.
Prisjustering
Vi justerar våra priser löpande beroende på våra inköpspriser. För dig som tecknat avtal gäller det avtalade priset, justerat med index, under den period avtalet tecknats.
Betalsätt
Vi skickar i första hand E-faktura eller faktura som PDF via mail. Om du vill ha fakturan per brev tillkommer en faktureringsavgift om 39SEK+moms. Fakturan betalar du till vårt bankgiro eller via Swish.
Öppet köp och returer
Vi tillämpar öppet köp under 14 dagar från leverans förutsatt att varan du vill returnera är en av oss lagerförd artikel, oanvänd, i originalskick och inklusive hel förpackning. Den får inte heller vara registrerad för garanti eller annat hos tillverkaren. Datorer, telefoner, skrivare och liknande får inte vara uppstartade. Du lämnar varan till någon av våra butiker eller kontor, eller står för frakten till oss.
När vi tagit emot och verifierat varan gör vi återbetalningen i första hand via samma betalmedel som du använde när du köpte den. Eventuell frakt återbetalas inte.